Sauna

Sauna
Saunayı Spordan Önce Yapmak;
 
Kasları gevşetir, ısıtır ve çalışmaya hazır hale getirir
Core (iç karın) sıcaklığını artırarak kalbin pompalama özelliğini güçlendirir
Metabolizmayı (çok olmasa da) hızlandırır

Tüm bunlara rağmen sauna gereğinden uzun kullanılırsa kasları fazla gevşeterek verimli çalışmalarını engeller.
 
Saunadan hemen sonra egzersize başlanılmamalıdır. Vücut arada 10 dakika kadar dinlendirilmelidir.
 
Sauna sonrası bol sıvı alınmalı, dehidratasyon (su kaybı) önlenmelidir. Maden suyu ya da su iyi seçimler olacaktır. Meyve suyu, meşrubat içmeyin. Ayran ise, sonrasında egzersiz yapmayacak olsanız iyi bir seçim olabilir, ancak spordaki enerjinizi düşüreceği için tavsiye etmiyorum.

Spordan Sonra Sauna Yapmak;
 
Birçok uzman spor sonrası kısa süreli saunayı desteklemektedir.
Metabolizma az da olsa hızlanır
Genel bir rahatlama sağlar
Antrenman sonrası sauna kullanımı ile daha çok toksin atılır
Spor sonrası sauna laktik asidin dağılımını kolaylaştırır

Uzun Süreli Saunanın Ne Zararı Vardır?
Özellikle spor öncesi ya da spor sonrası kullanılıyorsa, zaten su kaybeden ya da kaybedecek metabolizmadan gereğinden fazla su atılmış olur. Antrenman, kas içi su organizasyonunu belli oranda bozar ve eloktrolit kaybına yol açar. Sauna, uygun kullanılmazsa bu kaybı artıracak ve gelişimi olumsuz etkileyecektir.

Sauna Yağ Yaktırır mı?
Sauna tek başına asla yağ yaktırmaz. Egzersiz ile beraber ve uygun biçimden kullanıldığında, az da olsa destek olur.
 
Ne Kadar Süre Sauna Yapılmalıdır?
İdeal süre 5 er dakikadan 2 seanstır. Saunada geçirilecek maksimum süre 15 dakikayı geçmemelidir.
 
Sauna Zararlı mıdır?
Kardiyovasküler (Kalp ve Dolaşım Sistemi ile İlgili Olan) probleme sahip kişilerin ve hamilelerin sauna kullanmamaları gerekmektedir. Uygun süre kullanıldığında sağlıklı kişiler için zararlı değildir.

diksiyon eğitimi